sâmbătă, 10 iunie 2017

Măi, sa fie! Olguța Vasilescu: "Îi rog pe cei de la armată să își aștepte fluturașii. Vor avea surprize în iulie și august. Și la polițiști sunt creșteri!" Creșteri la ce anume, în condițiile eliminării complete a indemnizației de dispozitiv (25%), reducerii gradațiilor de vechime de la 6% la 3% și a reducerii indemnizației de comandă de la 50% la 25%?

Sursele: știre furnizată de postul de intoxicare politică "Antena 3" la o emisiune de seară din data 9 iunie 2017 - video aici, preluată de "Ziarul de Constanța" - aici.


Precizările ministrului muncii pot fi urmărite la modul integral în videoclipul de aici.

Rugăm să nu se entuziasmeze nimeni prea tare, urmare a faptului că diverși interlocutori din zona militară, ne atrag atenția că în privința salarizării armatei, noua lege a salarizării proaspăt adoptate de Parlament (în data de 07.06.2017), include prevederi din care rezultă că majorările vehiculate, nu se vor regăsi nicidecum concretizate și în în vreo creștere salarială efectivă, cel puțin până prin anul 2020.

Astfel, aceiași interlocutori din zona militară ne atrag atenția că atunci când diverși oficiali vorbesc despre majorări salariale, asistăm doar la un joc de cuvinte menit a induce în eroare opinia publică. În sensul că acele majorări vehiculate, sunt aplicate doar unor elemente punctuale din componența soldei/salariilor, cu prețul diminuării sau chiar a desființării totale a altor elemente punctuale din componența soldei/salariilor! Urmând ca per ansamblu, cuantumul total al soldei/salariului să rămână cu aproximație, tot ca cel aflat actualmente în plată. Ba în multiple cazuri apar chiar diminuări de solde/salarii, situații în care noua lege a salarizării presupune să fie totuși menținut în plată, cuantumul actual al soldei/salariului - dar nu mai târziu de anul 2022.

Și ca să discutăm aplicat, luăm în considerare atenționările diverșilor interlocutori din zona militară, care ne atrag atenția la modul brut, că degeaba se majoreaza solda de grad sau solda funcției de bază ca și coeficienți, întrucât conform legii recent adoptate de Parlament, gradatia de vechime scade de la 6% la 3%, sporul de dispozitiv în valoare de 25% a dispărut complet, iar valoarea indemnizației de comandă scade de la (maxim) 50% la (maxim) 25%. Ba au fost reduse si indemnizatiile pentru specialitatea de clasă (la 2,5% cls. a III-a, la 5% = cls. a II-a, la 7,5% - cls. a I) - a se vedea Art. 28 (3) de la fila nr. 132. Or, în aceste condiții, interlocutorii la care ne-am referit au perfectă dreptate în observațiile lor, întrucât oricât ne-am strofoca să ieșim pe plus în condițiile noii legi, nu ies calculele care să conducă la o majorare reală a soldelor/salariilor per ansamblul lor. Ceea ce ar însemna că asistăm la o nouă schemă tip "alba-neagra", unde finanțiștii politici cămătari asistați de juriștii politici cămătari, "au plimbat" doar niște cifre între ele, arătându-ni-le doar pe cele cu plus, dar nu și pe cele cu minus. Lucruri pe care le-am mai întâlnit de fapt din plin și în trecut, în acte normative emise de actuala coaliție, unde titlul sugera lucruri pozitive, însă conținutul include prevederi cu total contrare.

Cum să finalizăm? Luăm de bună intervenția unui user din L.M.P. - militar activ și care pare as în domeniul calculelor salariale, lucrând probabil chiar în domeniu. A luat ca referință o soldă oarecare, cel mai probabil chiar pe a sa, care la acest moment include majorări cu 36% pt. gradația de vechime și cu 25% spor de dispozitiv. Și-a aplicat majorarea la solda de funcție după criteriile noii legi și a ieșit pe plus față de coeficientul vechi al funcției! Ura! Numai că tot după lege și-a redus gradația de vechime la 1/2 (de la 36% la 18%) și și-a tăiat și sporul de dizpozitiv. Rezultat final = cuantum final al soldei totale în minus cu 400 lei, față de actualul cuantum în plată. (Nu și-a  mai redus și indemnizația de comandă de la 50% la 25%, întrucât probabil că nu are deloc, altfel diminuarea ar fi fost și mai accentuată). Punct!

156 de comentarii:

  1. Cine mai stie care era valoarea indemnizatiilor pentru specialist de clasă, pe clase? 5-10-15? Sau 10-15-20%? Oricum, dupa noua lege, a ras precis si din aceste indemnizatii.

    Art. 28 "(3) Personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, precum şi personalul civil, pentru titlurile de specialist de clasă/domeniu
    funcţional deţinute în specialitate, beneficiază de majorarea soldei de funcţie/salariului de funcţie/salariului de bază cu 2,5%, 5%, respectiv 7,5%, corespunzător clasei a 3-a, clasei a 2-a sau clasei 1".

    RăspundețiȘtergere
  2. Stiti ceva? Eu n-am s-o cred pe doamna asta plina de icre, pardon, hormonei tropotei! Pentru ca s-a mai trezit ea baiguind niste promisiuni cu limbutza de moarte si nu s-a tinut de cuvant! Mai tineti minte sloganul cu ,,vom mari absolut toate veniturile incepand cu Iulie?'' Si s-a juruit, si s-a vaicarit, si s-a dat in stamba aproape zilnic pe asta! Hando kanci baro!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si atunci, daca astia au redus tot - indemnizatia de comanda, specialitatea de clasa, au mai scos si indemnizatia de dispozitiv, eu nu mai gasesc in lege nimic nici legat de solda de merit ... si ne aplicam chestiile astea la recalculari sau mai ales la actualizari ... Dar mai bine ma abtin, sa nu fiu eu primul cu gura spurcata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stati asa, fratilor! Ei da cu o mana si iau cu doua! Nu-s mai breji, doar minciuna si sarlatania e schimbata cu una noua! Unii vor vedea ca nu mai conteaza vechimea, si chiar eu am auzit-o pe Fiola Hormonica zicand asta! Poate au fost si altii pe faza sa ma sustina! Si, atunci, de ce au mai muncit oamenii astia atatia ani sa aiba si ei la batranete o siguranta in trai?

      Ștergere
    2. Pentru salariu ..evident ..!!

      Ștergere
    3. Si pensia in ce baza se acorda?

      Ștergere
    4. Conform salarriului ..HOMBRE!

      Ștergere
    5. Deci stii raspunsul singur...salariu mare, vekime pe masura > pensie ok!

      Ștergere
    6. Normal ..CONTRIBUTIVITATEA..!

      Ștergere
    7. @ CEZAR 11 iunie 2017, 18:48. Pentru cei din sistem, chiar merge contributivitatea pe viitor. Platiti dupa noua LSU la zile lucratoare - adica la ore, iti dai seama ce solde triple scot pe luna? Contributii triple, pensii triple etc.

      Dar TU, cum iti recuperezi remuneratiile pt. orele lucrate moca in fiecare an, incat sa iti triplezi si tu contributivitatea? Ca cu a ta contributivitate, crapi precis de inanitie!

      Ștergere
    8. El crapa si din infantilism tardiv, nu numai de inanitie!

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. De pe blogul lui Mos Alecu

    Spuneam in satus-ul anterior ca pasarica bate cimpii ... nu c-ar fi o noutate !
    Cetateanu' citind legile din 3 in 4 , interpretindu-le "din burta" , si băgîndu-se si'n martimetica , unde-i complet pe dinafara ...
    Pentru cei pe care-i intereseaza ... hai sa vedem de ce si cum aiureaza pasarica ...

    Pentru'nceput sa readucem in prim-plan unele chestii :
    - solda lunara (totalul veniturilor) pentru un col. la max. , cu SC , fara "sporuri" , in iun.2017 este https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu/posts/2015654695335757 :
    Colonel ----------------------------------- Cms.sef
    SF ----------------- 1.085 ------------------ 1.085
    SG ----------------- 355 ------------------ 355
    SM (20% SF) ---- 217 ------------------ 217
    IC (45% SF) ------ 488 ------------------ 488
    Gr. (42%) ---------- 901 ------------------ 901
    ID -------------------- 762 ------------------- 762
    S.Fid (col.nu are)-- 0 ------------------- 762
    Maj. pt.CAS-------- 251 -------------------- 251+95=346
    Maj.10%(dec.2015) 406 ------------------- 492
    Total -----------------4.465 ----------------- 5.410

    - de la 01 iul.2017 ESTE OBLIGATORIU ca soldele sa se calculeze conform noii legi a salarizarii https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu/posts/2023648607869699?comment_id=2024159901151903&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D&hc_location=ufi

    Conf. art.36 reincadrarea personalului se face "pe NOILE FUNCTII ....." . Chiar daca acestea sint tot cele vechi ... ele sint NOI deoarece sint cele din aceasta lege ... Iar salarizarea lor nu se poate face decit cu elementele si procedurile prevazute de (noua) lege ...

    S'acuma :

    - in 2017 se mentine (blocat) CUANTUMUL (calculat pe vechea legislatie)

    - in 2018 se "cauta" o SF (pentru gradul functiei detinute ... NOUA functie) care , impreuna cu (noua) SG si cu modalitatile de calcul (eu le spun "proceduri") noi ale Gr , SC si "sporuri" (prin "sporuri" eu definesc sporuri , compensatii , indemnizatii , adaosuri , majorari , prime , premii , alte elemente ale venitului salarial specific) ... deci sa cauta acea SF care sa "genereze" o SOLDA LUNARA (noua) al carei cuantum sa fie mai mare cu 25% decit cuantumul din dec.2017

    - este STRICT NECESARA "gasirea" acelei SF (care sa "genereze" solda lunara din 2018) , deoarece fata de aceasta SF se va calcula acel 1/4 care se va aplica pentru 2019-2020-2021-2022
    ----- de aici rezultind ca , din 2018 , nu se mai poate "lucra" cu vechile elemente si "proceduri" de salarizare ... fiind obligatorie folosirea noilor elemente si "proceduri"
    ----- nu se poate ca , in 2018 , statele de plata a soldelor sa cuprinda elementele si "procedurile" vechi si un total majorat cu 25% ... urmind ca , undeva prin 2018 , sa se "treaca" la noua SF (cu "procedurile" aferente) care sa poata fi "crescuta" in 2019 , si dupa aceea...

    Cu aceste date/precizari sa vedem ce se'ntimpla cu solda de functie ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa cum am zis, sa lasam tratatele despre salariile coloneilot activi. Mai bine spune-i lu' Alecu sa il considere pensionar pe cel din exemplu, si sa il actualizeze un pic de luna viitoare. Ca Olguta asa zice, ca la armata urmeaza majorari salariale, iar asta trage dupa sine actualizare.

      Asa ca ... conidera-l pe colonelul ala pensionat deja si actualizeaza-l. Mai intai ii cresti functia si gradul dupa noua lehe, apoi tai cu barda. Adica: ii tai SM, ii reduci IC la maxim 25%, ii tai de tot ID si gradatiile i le reduci la 21%. Cat ii iese pensia actualizata fata de cea acum in plata? Asta ne-ar interesa!

      Ștergere
  6. Tot de pe blogul lui Mos Alecu (continuare)

    Vorbind despre un colonel fara "sporuri" :

    - in iun.2017 are solda lunara de 4.465
    --- aceasta solda lunara se mentine in plata pina la 31.12.17 (art.38 alin. (2) lit. a) din lege)
    ------ chiar daca , in aceasta perioada , acel col. ar "merita" sa primeasca niste "sporuri" ... solda lui lunara ("total venituri") nu va putea depasi acel cuantum ...

    - de la 01.01.18 (art.38 alin (3) lit. a) din lege) acel cuantum din 2017 (4.465) se majoreaza cu 25% devenind 5.581
    ---- acel cuantum nou (5.581) va ramine in plata pe tot parcursul anului 2018 ... chiar daca , in acea perioada , acel col. ar "merita sa primesca niste "sporuri" ... solda lui lunara ("total venituri") nu va putea depasi acel (nou) cuantum

    De aici , din 01.01.18 , incepe sa se materializeze si "transformarea" elementelor de calcul si a "procedurilor" de calcul a soldelor (asa cum am aratat in status-ul anterior)

    - "se cauta" acea SF din (noua) lege care , impreuna cu celelalte elemente (tot din noua lege) , si cu "procedurile" de calcul (din noua lege) "conduc la"/"genereaza" acea solda lunara (total venituri) care este mai mare cu 25% fata de cea din 2017... adica 5.581
    ---- "noua" SF a acelui col. este de 3.538 lei
    ------- la aceasta SF se aplica gradatiile (22,98737%) si rezulta SF care se va folosi pentru calculul celorlalte elemente precum si a "sporurilor" (daca le-ar fi avut acel col.) - 4.351
    ------- cu aceasta SF ("imbunatatita" cu gradatiile) se calculeaza SC ... am zis eu ca ar fi de 20% (din intervalul de 0-25% stabilit de lege) - 870 lei
    - totalul soldei lunare (veniturilor) este SF(Gr 0) 3.538 + Gr 7 (813) + SC (870) + SG (360) = 5.581 ... adica tocmai solda lunara din 2017 majorata cu 25%

    Din 2019 incepe un sistem de stabilire a SF bazat pe diferenta dintre SF din 2018 si SF din 2022 (prima este cea stabilita iar ultima este cea din tabelul din lege) ...

    - diferenta de SF(2022) si SF(2018 este 6.844-3.538= 3.306

    - 1/4 din acea diferenta este 3.306/4= 826,5

    - in anii 2019 - 2020 - 2021 - 2022 SF-ul din 2018 (3.538) se va majora cu cite 826-827 lei in fiecare an

    - astfel , in 2022 , se va ajunge la SF (maxim) prevazut de lege

    - din 2019 eventualele "sporuri" meritate de catre impricinat vor incepe sa-si faca simtita prezenta ... prin marirea soldei lunare/veniturilor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ??? Si, pe acest fond, nu se vor recalcula din nou si pensiile?

      Ștergere
    2. Ba da...m-Alul o ia in brate !

      Ștergere
    3. Alecu...bine ca ai renuntat la atacuri la persoana si la jigniri!
      In rest, vom trai pas cu pas si vom vedea...
      De ce nu s-ar amana splicarea legii? .... Sta in practica guvernelor romane...

      Ștergere
    4. @ Vasilescu Vasile 10 iunie 2017, 19:18. Stop! Hai sa lasam coloneii activi, ca se descurca ei cumva. Asa ca o luam altfel. Deci, daca acel colonel din exemplu, este deja pensionat acum, poate sa ii actualizeze astia pensia ... la fix ... luna viitoare.

      Intrebarea fiind cum ii iese pensia actualizata, tinand cont ca de luna viitoare, desi in noua lege a salarizarii nu scade solda de functie, dispar elemente vitale care contribuie la majorarea soldei totale, precum indemnizatia de dispozitiv sau scad alte elemente vitale precum indemnizatia de comanda sau cea de specialist de clasa sau procentul pe. gradatiile de vechime.

      Intrebarea fiind ce i se va intampla acelui colonel la actualizare? Tinand cont ca actualizarea poate fi declansata si la marirea cu 1 ban a soldelor. Iar tanti Fiola zice ca luna viitoare vor fi majorari. Asta ne intereseaza de fapt, nu tratate despre majorarile salariale din 2022.

      Ștergere
    5. Cezar,
      Pe Olguta? ....sau? In niciun caz!
      Am tot la maximum, nu ca tine!
      Vad ca doresti raul altora...😅😂

      Ștergere
    6. O fi asi in maneca sa inlocuiasca ce se scoate de la calcul sau se injumatatesc, dar se va ajunge la procentele si sumele promise in tablelele cu coeficienti care se pare ca sunt totusi proaste fata de activi, dar multumitoare dupa atatea amanari. Stati asa ca e scandal in PSD si Grindeanu a fost mirosit ca tradator si atasat de Cotroceni! Se pare ca-i pus pe lista neagra si el, alaturi de cel putin patru ministrii, printre care incapabilul si ineptul Mortaciune de la Aparare! Fereasca sfantul de inginerii politice sa ne aduca iarasi la disperarea asteptarilor in van! PSD are talentul asta sa se inece ca tiganul la mal cand ne e lumea mai draga!

      Ștergere
  7. Are dreptate Dna Olguta. Iulie si August sunt luni de concedii, si pe Litoral se distribuie gratuit..Fluturasi..!

    RăspundețiȘtergere
  8. Comparați calculul postat acum câteva zile de mine.
    Unii,au zis că,de unde l-am scos!!??

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu cred ca activii din armata sunt putin ametiti sau au probleme grave cu artimetica, sau sunt speriati de superiorii smecheri . Cum sa stai linistit cand dobitocii astia iti taie definitiv INDEMNIZATIA DE DISPOZITIV , iti reduc PROCENTELE AFERENTE TREPTELOR DE VECHIME si fac sa dispara aprecierea meritelor( injurati maaai) ? Bai activilor voi chiar sunteti molai? Adica toti smecherii din primarii , parlament alte institutii primesc majorari astronomice de salarii iar singura institutie real restructurata(redusa prosteste) organizata si disciplinata primeste... reduceri masive ale soldelor.
    Pai mai baieti activi daca acceptati asa ceva inseamna ca meritati tata .
    Pe vremea noastra , cand erau miscari in tara ,mineriade,demonstratii etc. ne dadeau bani din trei in trei zile. Spuneti voi rezervistilor cum primeam brusc ba banii de haine ba majorari ....
    Domnule sef al SMG imi permit sa va felicit pentru viitoarele solde de mizerie ale cadrelor militare cat si pentru coeficientul de functie HILAR al dv. Sa traiti dom general. La mai mare.
    Nu mai avem nici generali adevarati bai frate...
    Si va rog nu uitati ca soldele din tabele la care se vor adauga niscai sporuri , reprezinta BRUTUL. De aici incep sa se scada multe. O sa ramana .... pomana.

    RăspundețiȘtergere
  10. Micutule mare@Pai mai tata in etapa la care te referi cand cdt.D.Tc zicea ca ies tancurile veneau imediat soldele majorate.Nici pensionarii militari nu erau ocoliti.
    TO care il aveam la dispozitie devenea rosu fiindca seful filialei judetene a ANCMRR suna zilnic direct seful cancelariei presedintelui.Ce vremuri..
    Acum sula si caciula.Cu cacaciosii nu misti muntii din loc.
    Ce poti sa ceri domnului sef al SMG care a facut un cur de baba vadana?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este si o regula nescrisa a vietii... Totul ti se intoarce, efectul bumerang!

      Ștergere
    2. Stie cineva la pensionarii militari se mai acorda ceva de la 01.07.2017 ?

      Ștergere
  11. Nu contest ca nu as avea un pres pe ochi, dar legat stict de pensii, mie nu imi este deloc ceva clar. De fapt, imi da ca la actualizare ne frig astia cu ceasul de la gara. Sau pe o buna parte dintre noi ... dar este treaba lor daca se sesizeaza sau nu ...

    Art. 60 Legea nr. 223/2015 „(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se ACTUALIZEAZA ORI DE CATE ORI SE MAJOREAZA SOLDA DE GRAD/salariul gradului profesional SI/SAU SALARIUL DE FUNCTIE al militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special, în procentele stabilite la art. 29, 30 și 108 și în funcție de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie"

    Perfect! Si acum crestem ori gradul cu 1 leu, ori solda de functie cu un leu, ori cate 50 bani la fiecare. Conditie de declansare a ACTUALIZARII este indeplinita.

    Si acum ACTUALIZAM pensia! Pensia actuala desi raportata la o solda de grad si/sau functie mai mica cu 50 bani/1 leu sau cu 25%, este raportata la calculul dupa elementele actuale, la un brut al soldei de functie/de grad/sau ambelor cumulate, la care s-au atasat in plus 25% ID, (maxim) 50% IC, 6-10% specialitate de clasa, 20% SM, gradatiile cate 6% la fiecare 3 ani (si ce a mai fost - confidentialitate de 10% etc.).

    Acum, suntem baieti buni si majoram solda (incluzand grad/functie) cu 50%. Dar taiem de tot 25% ID, lasam IC maxim 25% (de la 50%), specialitatea o micsoram la 2.5%-7.5% de la 6-10%, taiem de tot 20% SM, gradatiile le taiem la 1/2 si lasam cate 3% la fiecare 3 ani in loc de 6% la fiecare 3 ani ...

    Si acum ne actualizam pensia cu noile date. Solda de functie si/sau de grad au crescut. Asa, si? Pt. ca la actualizare NU ne mai baga nici ...ulea vechile elemente de dispozitiv, gradatii de vechime, SC, SM, S.Cls. la valorile vechi, ci la elementele noi. Elemente noi care comparativ cu cele vechi, fie lipsesc, fie sunt diminuate bine.

    Asa ca la o majorare de solda (incluzand grad si functie) cu 50% (primele 2 etape de majorari salariale, pensia actualizata da pe ... minus fata de cea in plata acum. Activii nu au treaba cu faza, intrucat legea salarizarii zice ca daca le-ar scadea salariul, se mentine in plata vechiul cunatum pana cand va fi depasit de vreo alta etapa ulterioara de majorari.

    Dar la pensii, este ... utere, intrucat nu exista act normativ care sa mentine in plata cuantumul avantajos in cazul in care pensia ar scadea prin actualizare.

    Calcul sumar, daca are cineva chef de el.

    1]. 2000 lei (solda grad si functie pe stil VECHI, nu le mai departajam, gradul neavand mare valoare financiara) + I.Dpz. 20% + SM 20% + IC 50% + clasa 10% + 42% gradatii vechime (am considerat minim 21 ani vechime) = ?

    2]. 3000 lei = AM MAJORAT CU 50%(solda grad si functie pe stil NOU, nu le mai departajam, gradul neavand mare valoare financiara) + I.Dpz. ...BALUBA + SM BALUBA + IC 25% + clasa 7.5% + 21% gradatii vechime (am considerat tot minim 21 ani vechime) = ?

    Cum iese?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa inebunim cu totii de cap la cata frecatura ne-o trag astia din 2010 incoace pe calcule, rascalcule, razuiri, plafonari, amanari si rasfuteri de penzii si solde! Vai de mama lor de nenorociti care nu se mai hotarasc dracului s-o rezolve o data pentru totdeauna cu noi!

      Ștergere
    2. Mie imi da astfel si nu am pretentia ca nu gresesc:

      1]. In primul caz, desi solda de grad si functie insumeaza doar 2 000 lei, urmare a elementelor mentionate particulare care ii "umfla" cuantumul final, solda totala ajunge la = 4 840.

      2]. In al 2-lea caz, desi solda de grad si functie este majorata cu 50% ajungand la 3 000 lei, urmare a elementelor mentionate particulare care ii "umfla" mai putin cuantumul final, solda totala ajunge la = 4 605.

      De unde rezulta, ca primele 2 etape de majorari salariale sunt doar fictiune contabilo-juridico.

      In ceea ce priveste actualizarea pensiilor, mie imi da ca orice actualizare operata inainte de a 3-a etapa de majorare salariala (inainte de anul 2020), se va raporta la o solda bruta totala cu cuantum mai mic decat cel utilizat la pensionarea sau recalcularea pe L. 223. Rezultand implicit un cuantum final mai mic al pensiei actualizate decat cel actual si care va ramane mai mic, pana in anul 2020.

      ... la modul relaxant! Daca este ca mine, devine ... acarea Troii! Adica ar rezulta ca astia au vrut sa ne faca un bine cu suspendarea actualizarii - stiind ca vor fi diminuate pensii, iar ai nostri s-au dus ca moții sa protesteze contra suspendării! Iar politicul ne-a satisfacut ... dorinta!

      Inca o data precizez ca sunt presupuneri si calcule personale care pot fi si eronate. Am dat exemplul aplicat, doar ca sa demonstrez la modul simplificat ca pur si simplu nu imi ies calculele necesare ca sa dea pe plus, oricat as incerca sa "umflu" rezultul final.

      Ștergere
    3. Legea nu se aplica pt viitor?
      Si ce ai avut sporuri, adica nu raman? Ducem trecutul in viitor?
      Ceva nu merge!

      Ștergere
    4. D.le R aveti dreptate. Va rezulta var 2. Mai adaugati si intentia de modificare a legii pensiilor si mai vb.

      Ștergere
  12. @ R26500
    Acum hai sa vin eu sa iti spun ceva... Daca eu am iesit la pensie in 2001 am calculata pensia pe sporurile pe care le aveam fara ca acestea sa fie actualizate la 01.01.2016. Adica acum exista sporuri pe care noi nu le aveam . Omologul meu de la Cdm.C1Aer. are acum cu totul alte sporuri. Deci nu inteleg cum pot sa ne taie noua dispozitivul si vechimea cand legea spune clar ca nu exista retroactivitate. Adica nu poti sa imi reduci ceva ce am primit in mod legal. Statul nu respecta conditiile contractuale cu care am fost trecuti in rezerva , deci normal este sa cerem reactivarea .
    Imi permit sa va urez SOMN USOR domnule SEF AL SMG. Sa traiti dom general.... la mai mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este doar o presupunere personala si atat. Despre care am precizat ca poate fi si eronata. Nu vreau sa mai ma laud ca am devenit expert in detectarea unor capcane camataresti. Macar acum sper sa gresesc, pt. prima data!

      Ștergere
  13. cei care sunteti pensionati de ceva vreme, ati avut unele sporuri cu procente sub ce exista in plata in momentul de fata la acelasi tip de sporuri ....la recalculare au fost luate in calcul procentele pe care le-ati avut... corect ? acum , daca prin noua lege a salarizarii, unele sporuri (mai toate !) sunt reduse d.p.d.v. procentual sau unele dispar, la actualizare/recalculare ce se va lua in calcul ? ce e nou sau ce am avut ? ca , daca se ia in calcul varianta cu "ce e nou", atunci de aia nu are ursul coada !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Legile produc efecte in viitor...in afara catorva domenii, gen cele reparatorii ale sistemului comunist! Gresesc?

      Ștergere
    2. @ Iulian Mares. Tu nu gresesti, dar jalnica CCR a stabilit deja, ca in Romania sintagma "in viitor" inseamna ca iti va fi diminuata pensia la actualizare, doar pentru viitor, nu si in ... trecut. Pare si este abstract, dar asa este viziunea CCR. Probata pe noi in 2011, cand CCR a decis cu seninatate fascista ca nu se pune chestia cu neretroactivitatea legii, deoarece noua ni s-au diminuat pensiile doar pt. viitor, nu si in ... trecut. Si cu asta basta! Ne-au facut zob, nici cuantum avantajos, nici nimic. Adica CCR a facut pipi pe neretroactivitate!

      Ștergere
    3. Atunci, salvarea si normalitatea vietii politice romanesti, poate veni de peste ocean, via Deveselu? Speranta, in redislocarea a cel putin 1/3 din Baza Incirlik? O baza militara uriasa, intrunita; plus relocarea Comandamentului Fortelor Terestre al flancului sudic al NATO, de la fostul Cdm Aer Izmir! Cu minusurile si plusurile evidente!
      Asta explica si mai mult nevoia deja exprimata de instalatii Patriot si si necesitatea dublarii fortelor din PolAer! In acest sens, reamintesc ca spatiul aerian romanesc este integrat NATO, iar SvL PolAer este sub comanda NATO, la Cdm.Aer Torejon, pana la un moment bine statuat in memorandum!
      Mai multe .... le vor elucida timpul si politicienii de la varful conducerii! Sper sa nu rateze clipa!

      http://m.activenews.ro/stiri-politic/O-posibila-miza-a-intalnirii-Trump-Iohannis-143866

      Ștergere
    4. Analiza lui Friedman completeaza si intareste, mai ales pe final......De notat ca acesta a avut intalnire cu Dragnea si a dat si un interviu Tv...

      https://www.dcnews.ro/mobile/analist-american-acesta-e-motivul-vizitei-lui-iohannis-la-trump_545694.html

      Ștergere
  14. TRECETI LA DEMOSTRATII ALATURI DE PROFESORI

    RăspundețiȘtergere
  15. Dle R,..o rectificare totusi: Solda de grad nu intra in calcul ( o adunam la sfarsit) deoarece toate elementele se raporteaza numai la Solda de Functie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exemplul este generic si am precizat ca nu ne mai legam de amanunte. Solda de grad are o pondere de fix-pix in calculul general, intre 200 lei pt. gradul de soldat si 400 lei pt. gradul de general. Asta este o alta misotocarie a legii daca un general = 2 soldati.

      Important este doar algoritmul general. Poftim, presupunem ca la calculul de mai sus, datele se refera doar la solda de functie. Iar gradul il adaugam la final.

      Da, dar trebuie sa adaugam solda de grad in ambele cazuri. Ce rezulta: solda totala de 5040 in prima situatie - adica acesta este rezultatul final al soldei raportat la solda de functie nemajorata de 2000 lei, iar in al 2-lea caz - 4805 lei, adica acesta este rezultatul raportat la solda de functie majorata cu 50% - adica la 3000 lei.

      Dupa cate observam, discrepanta ... creste chiar mai mult. Iar datele esentiale raman aceleasi: chiar daca se majoreaza solda de functie si de grad, diminuarea sau eliminarea elementelor subsecvente in cazul soldei majorate cu 50%, determina o solda totala mai mica, pt. primele 2 etape de majorari - cea din 2018 si cea din 2019.

      Daca vrei sa fii meticulos la centima, poti reface calculele la centima, cu solda de gra adaugata la final. Rezultatul final oricum o sucesti, este ca chiar daca majorezi solda de functie cu 50%, solda totala finala tot scade. Conditia ca sa nu scada solda totala este majorarea soldelor de functie cu ... de la 50% in sus! Imposibil dupa lege pana in anul 2020.

      Nu am studiat foarte atent chichitele privind majorarile pe etape - imi cam departat termenul 2022, dar mare minune ca rezultatul final real sa nu determine decat majorari reale la misto si dupa 2020.

      Ștergere
  16. Fratilor legea salarizarii unitare a fost facuta cu un scop:acela de a marii salariile la demnitari,atat; o sa vedeti.Pentru armata pana IN 2020 O SA VEDETI CIUCIU.TRECETI LA DEMONSTRATII ALATURI DE PROFESORI

    RăspundețiȘtergere
  17. Oug.nr 9/2017 a devenit Legea nr.115/24.05.2017 -lege care acorda unele drepturi salariale militarilor inca din Aprilie: transa a 2 a Solda de Merit, 40% permanenta la domiciliu in afara programului,etc.
    Cred ca Ministrul Muncii la aceste restante salariale (aprilie.mai.iunie) se refera atunci cand spune ca in iulie si august militarii activi vor primi bani in plus..pe fluturas..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu....
      Permanenta este pt nr 1-3! 😄😁

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Permanenta la domiciliu , in cazul politistilor, presupune interventia la evenimente. De exemplu, in cazul unui criminalist, aceasta presupune sa se afle in localitatea in care isi desfasoara activitatea, iar in cazul in care este solicitat pentru a efectua cercetarea la fata locului in cazul unui accident de circulatie cu victime, sa se deplaseze la fata locului si sa fie apt pentru aceasta. Deci sa fie in priza....si nu la o berica cu prietenii......Merge insa un suc......

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    9. Cu respect, dar nu stiu......Oricum , am inteles ca nu a fost aprobata. In cazul politistilor, insa, se legifera legarea de glie....

      Ștergere
    10. Domnule Adrian.......Pe acest blog fiecare ne spunem pasurile si necazurile.....Dvs. deveniti agresiv in exprimare si va ridicati la lupta de parca v-asi lua blidul cu mancare din fata. Eu nu mi-am exprimat decat o opinie pertinenta si in cunostinta de cauza fara a aduce atingere onoarei si demnitatii cuiva.....Chiar daca avem neimpliniri si frustrari, putem sa respectam si opiniile celorlalti....

      Ștergere
    11. Perfect raspunsul!
      Eu stiu ce inseamna, dar nu-l priveste pe el! El este doar CURios!

      Ștergere
    12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    13. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    14. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    15. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    16. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    17. @ Adrian 11 iunie 2017, 18:19. Iar ataci alti ueri ca un maidanez. Cu permanenta la domiciliu, te lamuresc eu cum este faza. Poate s-au mai schimbat unele chestii, dar pe vremea cand eram activ, era interzis ca mai mult de 10-30% (de la caz la caz) din personal sa fie plecat din localitate ... in timpul liber.

      Hai sa o spunem acum aplicat! Este Sf. Pasti, sarbatori prelungite de o saptamana. Toti militarii sunt liberi. Si toti pleaca la Paris, la tara, la Moscova unde vor ei. Iar duminica seara ataca rusii. Realizezi ce se intampla?

      Fenomenul este la fel de grav, cand intr-o astfel de situatie, cea mai mare parte din comandamentul sau din statul major unei unitati nu se afla in localitate. Dar oamenii au dreptul si ei sa plece din localitate, ce doar croitorii si profesorii sa aiba acest drept?

      Si atunci intervine permanenta! Adica obligatia de a pastra in stare de operativitate imediata, structurile armatei. Asa ca daca nu il lasi pe om sa pleca la Moldova sau la Miami, pe motiv ca in caz de urgenta unitatea ramane descoperita, il platesti! Dar NU il tii legat in timpul liber de bordurile casei sau de copacii primariei!

      Ștergere
    18. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    19. @ Adrian 11 iunie 2017, 18:37.

      La intrebarea nr. 1 - cea cu radiatiile. Nu bag mana in foc. Tot ce stiu sigur este ca existenta radiatiilor se constata de comisiile armatei, sosite cu scule care masoara la fata locului existenta si intensitatea campulului electromagnetic. Iar aparatura de inregistare NU minte. Eu chiar stiu cazuri de unitati/structuri in care NU exista spor de radiatii, pt. ca nu au iesit radiatii la testarea comisiilor tehnice de la D. Telecomunicatii. Inteles? Testarea tehnica decide existenta si nivelul radiatiilor, nu femeia de serviciu. Apoi se incheie PV, se ataseaza rezultatelor scanarilor si se semneaza de mebrii comisiei.

      La intrebarea 2. Chiar nu retin cum se acordau in trecut. Cred ca totusi confunzi cu ceva gen tragatorii-fruntasi sau altceva. Cine vrei sa acorde cls. a 3-a parasutist unui soldat (de exemplu), aceeasi femeie de serviciu? Sau o comisie de profesionisti care au clase superioare de specialitate. Si profesionsitii aia, cin' sa fie? Ofiteri si subofiteri fara nicio clasa de specialitate? Hai, ca gandesti ... invers.

      La intrebarea 3 - DA, asa este! Dar la citeste tu LSU sa vezi sporuri si indemnizatii inventate la civili! In fata carora, militarii sunt cascadaorii rasului! Ia vezi pe la justitie si pe le aducatoare cum este cu incordarea neuropsihica. Iar militarii din Afganistan, nu au spor de asta de incordare, in razboi fiind o adevarata relaxare psihica. Etc.

      Ștergere
    20. @ Adrian 11 iunie 2017, 18:55. Din ce in ce mai in abstract! Eu NU vroiam, man, sa plec in week-end sau cand eram liber la Miami. Ci acasa la familie, intrucat eram navetist de 250 km. Si cand sa plec, o data la 3 saptamani prin rotatie, in rest pauza - scria pe mine! Nu stii tu ce inseamna sa fii silit sa faci lucruri din astea.

      Vedea-te-as la permanenta tot la vreo 300 km de casa ta, asa cum am fost si eu!

      Ștergere
    21. Gelu,
      Adrian face pe uitucul....ca sa fiu elegant! Timpii de reactie la chemare sunt mici, pe urgente si el stie f bine ce inseamna! Sa-si aduca aminte, ca la orice actiune, cand sosea el, 98% arau deja in activitate! Ca o completare, pilotii, Mm de bord, cat si ceilalti Mm,sing, ing aveau cei mai scurti timpi de sosire, chiar daca locuiau in Berceni si trebuiau sa ajunga in Baneasa!

      Ștergere
  18. Ne-au bagat astia mortul in casa, este? Pana la urma a prins si Huhurez o smecherie care ataca pe față, pensiile militare. A se vedea ultimul sau material. Din toate datele, rezulta ca incepand cu iulie 2017, la modul faptic/formal/legal, se majoreaza soldele de functie.

    Asta inseamna ca in absenta unui act normativ contrar si care nu exista la acest moment, se va declansa si actualizarea pensiilor militare. Iar calculele elementare sumare pliate pe actualizarea pensiile cu elementele subsecvente notiunii de solda actualizate = a se citi desfiintate sau diminuate cf. noii legi (ID, IC, SM, gradatie de vechime, specializare de clasa etc.), demonstreaza ca chiar daca solda de functie creste pe hartie, pensia recalculata scade faptic la actualizare. Si inca bine. In cazul actualizarii - spre deosbire de recalculare, nemairamanand in plata nici cuantumul avantajos. Si aici este ca dracu', intrucat ar insemna sa fie diminuate si inca bine:

    - cea mai mare parte a pensiilor recalculate carora le-au fost mentinute in plata cuantumul avantajos;
    - cat si cea mai mare parte a pensiilor recalculate care au fost majorate prin recalculare.

    Adica, ne-au tras-o fix la cererea unor idioti din randurile noastre, care au cerut oficial sa NU mai fie suspendata actualizarea pensiilor militare. Nu facem referire la naivii care au fost indusi in eroare de meandrele intunecate clocite de jursto-finantistii Satanei, ci la idiotii care i-au dus de nas pe naivi, indeplinind sub aparenta unui fals bine general, niste scopuri perverse ale "politicii de partid si de stat"!

    Bun! Sa o scurtam si sa incercam sa punem toti umarul sa vedem ce iese! Cum majoritatea avem pensii recalculare pe plus sau pe minus, va invit sa ne luam deciziile de recalculare. Sa ne marim soldele de functie cu 20% - adica cu solda de merit introdusa in solda de functie. Apoi sa ne actualizam pensia pe minus. Adica la acea solda de functie marita cu 20%, ne aplicam Ind. Dpz. - de la 25% ramane..ula, gradatiile de vechime le reducem de la 6% pt. fiecare 3 ani vechime la 3% pt. fiecare 3 ani vechime (maxim 7 gradatii, dupa 21 ani vechime nu se mai adauga nimic). Taiem si din specialitatea de clasa, astfel: cls. 3 de la 6% la 2,5%, clas. a 2-a de la 8% la 5%, cls. I de la 10% la 7.5%. IC (care am avut) o reducem de la maxim 50% la maxim 25% (cine a avut mai putin de 25% ramane la fel). Mai sunt si alte elemente de redus? Nu stiu ce sa spun de radiatii - parca ramane la fel. Referitor la alte sporuri, fiecare sa isi consulte decizia si legea, ce are, ce mai ramane si cat mai ramane.

    Bun! Si acum sa ne calculam pierderile pe actualizata. Apoi sa ni le prezentam!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mi-am calculat. Si am reusit sa ajung fix la cuantumul diminuat de dinainte de recalculare. Mi-am marit solda de functie cu 20% - adica cu valoarea SM incluse in solda de functie, si apoi am inceput sa imi aplic: I.Dsp. = baluba, procentul pe. vechime l-am redus la 1/2, specialitatea de clasa am redus-o de la 10% la 7.5%, sporul de radiatii si alte elemente de la lit. "g" le-am lasat la fel.

      Rezultat final: pensia actualizata este mai mica cu cca. 36% decat pensia recalculata care fusese majorata tot cu 36%. Cuantum avantajos = baluba la actualizare.

      Acelasi lucru se intampla si in cazul pensiilor recalculate pe minus. Adica si in acest caz pensia actualizata, ajunge la un cuantum inferior cuantumului deja diminuat la recalculare. Mentinerea cuantumui avantajos fiind ... ciuciu si in acest caz.

      Singurele pensii care pot iesi pe plus la actualizare cu vreo cativa lei, sunt doar pensii ale unora pensionati prin epoca de piatra, adica inainte de '99. Care nu au avut nici I.Dsp., nici clasa, nici IC (sau o IC mai mica de 25%), nici spor de radiatii, nici confidentialitate, nici alte sporuri, nimic. Plusul fiind anulat si in acest caz de reducerea gradatiilor pr. vechime la 1/2.

      Daca este sa intuiesc dupa fler, cum vor evolua lucrurile. Va fi aplicata "schema jidaneasca" experimentata pe L. 241/2013. Adica, vor da o lege prin care ei or sa mimeze ca sunt baieti buni si ne lasa in plata cuantumul avantajos. Insa care va fi automat "inghetat". In sensul ca orice indexare ulterioara se va aplica la misto doar la cuantumul recalculat diminuat, pana cand acest cuantum va depasi prin indexari succesive, pe cel avantajos mentinut "inghetat" in plata.

      Pe romaneste, astia au clocit-o de asa natura, incat sa zicem saru 'mana daca ne lasa cuantumul avantajos in plata, "inghetat" pana cand crapam.

      Ștergere
    2. Procentul pentru specialist cl.I in armata este redus la 7.5% de ani buni (undeva dupa anul 2010), cei care au obtinut specialistul de clasa inainte de modificarea procentului corespunzator fiecarei clase, au ramas cu procentul detinut anterior!La pensie s-a iesit cu procentajul corespunzator clasei de specialist avut pe stat.

      Ștergere
  19. La actualizarea pensiilor se modifica/actualizează toate elementele de calcul ?
    Cred ca modificările acționează asupra SF și SG potrivit ...art.60 ..... .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Orice actualizare implica automat recalculare de la zero pliata pe noile valori ale soldei de functie si de grad. Pana aici este clar!

      Dilema noastra este de fapt, alta! Daca la noua solda de functie/grad, aplica procentele subsecvente din vechea legislatie sau pe cele noi diminuate/desfiintate din noua LSU. Aceasta este intrebarea la care nu avem raspuns oficial, ci doar presupuneri negre, cum ca se vor aplica noile procente pt. elementele subsecvente din noua LSU.

      Toate datele conduc catre aceasta varianta neagra. Un indiciu fiind si acela ca daca noua solda de functie include SM, nu mai ai cum sa iti mai adaugi SM la actualizarea pensiei sau la iesirea directa la pensie, inca o data ca element distinct la valoarea noii soldei de functii! Pt. ca acest element NU mai face parte din solda in niciun procent. Si apoi largim schema: dar nici Ind. Dsp. nu mai face parte, dar nici sporul d confidentialiate nu mai face parte, dar nici procentul de 6% pt. gradatii de vechime nu mai face parte - ci altul dimunuat la 3% etc.

      Ștergere
  20. Sunt trei situatii pentru Solda de Merit:
    1.Deciziile de recalculare (calculare) a pensiei militare care in cele 6 luni alese nu au beneficiat de SM, Solda de Functie se majoreaza cu 20%;
    2.Deciziile de pensie,in cele 6 luni alese au beneficiat de procente mai mici de 20%, si in acest caz se primeste diferenta pana la 20%;
    3.Deciziile de pensie care au SM in procent de 20%, nu primesc nimic in plus.
    In ce priveste Actualizarea cu elementele din LSU, noile procente se aplica pentru viitor cu respectarea principiului ca un drept castigat...ramane castigat. Oricum Ministerele vor emite Norme de aplicare a legii..!

    RăspundețiȘtergere
  21. Sunt trei situatii pentru Solda de Merit:
    1.Deciziile de recalculare (calculare) a pensiei militare care in cele 6 luni alese nu au beneficiat de SM, Solda de Functie se majoreaza cu 20%;
    2.Deciziile de pensie,in cele 6 luni alese au beneficiat de procente mai mici de 20%, si in acest caz se primeste diferenta pana la 20%;
    3.Deciziile de pensie care au SM in procent de 20%, nu primesc nimic in plus.
    In ce priveste Actualizarea cu elementele din LSU, noile procente se aplica pentru viitor cu respectarea principiului ca un drept castigat...ramane castigat. Oricum Ministerele vor emite Norme de aplicare a legii..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gresesti profund! Din 2 motive:

      1]. Actualizarea include de fapt, o recalculare de la zero. Adica, se iau toate pensiile in plata, li se refac soldele de functie majorate cu 20% valoarea SM si apoi se aplica algoritumul de calcul cu noile elemente ale LSU.

      2]. Si tu esti pensionat mai in urma, nu? I-am mai zis si lui Mares cum este de fapt cu dreptul castigat si neretroactivtatea in Romania.

      Man! CCR a stabilit in mod fascist ca dreptul castigat este doar la o pensie, NU si la cuantumui ei. Adica, astia pot sa il rada si cu 99%, nu este nicio problema d.p.d.v. al CCR!

      Dovedit prin deciziile CCR in cazul celor cu pensii diminuate in 2011, cand CCR a zis ca NU ne-a luat nimeni dreptul la pensie, iar diminuarea cuantumului NU se pune. Avem drept la pensie? Atunci, ce mai vrem!

      Privind diminuarile efective, CCR a zis ca NU este nimic retroactiv, ca ni se taie doar pt. viitor, nu si din trecut. Adica, CCR ne-a luat si la misto, sugerad sa zicem mersi ca nu taierile nu opereaza din prima zi de pensie - sa mai dam si niste bani inapoi, ci doar "in viitor".

      Asa ca noi, cu principiul dreptului castigat invocat de tine, am ramas si fara pensii militare, am avut si niste cuantumuri diminuate cu vreo 50%, ba si "inghetate" etc. Iar CCR a zis ca e ... constitutional! Asa ca nu e nimic nou sub soare!

      Ștergere
  22. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu prea mai exista timp! Impactul vine peste doar ... 19 zile. Cine mai emite noi legi in 19 zile? In cele 19 zile, doar o OUG poate remedia problema. Sau amendarea in sens pozitiv si aprobarea prin lege a Art. 40 din OUG 57/2015.

      Ștergere
    2. nu cred ca la pensionari militari se va acorda ceva de la 01.07.2017 poate dupa 2019 sau....

      Ștergere
    3. @ d1sco11 iunie 2017, 13:57. Pai nici nu mai visam la acordat ceva! Deja suntem la nivelul in care vom da ceva de la 01.07.2017.

      Ștergere
  23. Eu am o abordare mai optimista..! Haideti sa asteptam publicarea legii in MO,peste 15 zile...sau 50 de zile sa apara si Normele de aplicare si vedem ce va fi..!
    Daca art.59, al.4 din L 223 spune:
    In situatia in care indicatorii prevazuti la al.1)( inflatia si 50% din credterea SMB realizat) au valori negative, se pastreaza cuantumul pensiei aflat in plata, de ce n-ar putea fi la fel si pentru Actualizare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar actualizarea cf. L. 223, nu are legatura cu inflatia sau cresterea SMB. Ci exclusiv cu majorarea de grad si/sau de functie. Se poate si ca tine, cu conditia sa fie emis un act normativ in acest sens.

      Adica, nici dracu' nu s-a gandit ca la actualizarea pensiilor, acestea pot scadea chiar daca se majoreaza soldele de grad/functie.

      Mai este o chestie! Nicio norma de aplicare NU poate corecta/modifica/adaugu ceva la o lege. Adica, normele nu pot spune ca daca la actualizare erzulta un cuantum inferior, se mentine in plata cuantumul avantajos. Nu - doar o OUG sau o lege poate stabili acest lucru, nu o norma de rang inferior stil normele de aplicare, HG, ordine de minsitru si alte maculaturi din astea!

      Ștergere
  24. DLE R ,
    AȚI deschis o discuție cu actualizarea pensiilor militare pe blogul lui H și rog sa clarificați dacă în decizia dumneavoastră de pensie au fost actualizate valorile procentuale pentru comandă , dispozitiv etc la 01012016 .
    Mulțumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu realizez prea bine, recunosc ca nu m-am agitat nici prea tare sa deslusesc decizia. Dupa cate imi dau seama, au fost actualizate doar solda de grad si functie. Asta rezulta chiar clar - pt. ca este inscrisa o data solda de functie cu valoarea din 2009, apoi o valoare a aceleiasi solde ACTUALIZATE (este mentionat) aproape dubla ca in 2009. Insa celelalte valori procentuale - dispozitiv, SM, IC, gradatii vechime etc. sunt CA PROCENT exact cele de la data iesirii la pensie, numai ca se aplica la solda actualizata dupa ce a fost mai intai majorata.

      Dar ma angajez ferm sa imi rumeg mai bine decizia sa vad si eu cum am am iesit cu 36% in plus fata de "barosanul" cuantum al pensiei pe L. 164, despre care Boc si sectantii lui au zis la vremea aia ca era cam "nesimtit".

      Ștergere
    2. Exact! Sporurile si indemnizatiile au ramas la acelasi procent ca in luna iesirii la pensie!

      Ștergere
  25. R 26500 din 11 iunie,ora 11.08, sa ceara SCUZE lui R 26500 din 15 Mai 2017,ora 23.46 pentru ca l a facut...Idiot..:))

    RăspundețiȘtergere
  26. Coarna se roaga si el de Iohannis sa nu promulge legea. SCRISOARE DESCHISĂ din 09.06.2017 - Domnului KLAUS WERNER IOHANNIS – PREŞEDINTELE ROMÂNIEI http://www.snppc.ro/stire.php?id=625&ocid=enhfpS1RL2

    Cereri intemeiate pt. cei in activitate, dar ca de obicei, de pensionari il doare in ... basca.

    Acum ar fi cazul sa puncteze si M.Ap.N. Intrucat apare o faza naspa, care este mistocarie pe fata. Cf. noii LSU, pe viitor urmeaza ca si militarii activi sa fie remunerati la zile LUCRATOARE. Asta inseamna plata tuturor orelor suplimentare pt. care nu se pot acorda ore libere platite in termen de maxim 60 zile de la prestare. Numai ca "Art. 21 (4) prevede ca "Plata muncii suplimentare se poate face numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de şeful ierarhic în scris, fără a se depăşi 360 de ore anual".

    Adica, pe romaneste, daca Cdt.U. primesc ordin politic sa nu fie remunerate orele suplimentare la armata, acestea sunt lucrate ... moca.

    Pe de alta parte, si sa aprobe seful ierarhic plata in limitele maxime a 360 ore suplimentare pe an, asta este fix-pix. 360 ore suplimentare adunandu-se numai la un banal exercitiu aplicativ cu durata de 22 zile non-stop. In conditiile in care armata desfasoara anual exercitii aplicative cu durata medie de cca. 90 zile non-stop (1440 ore suplimentare). Ca sa nu mai discutam de misiunile de lupta din teatrele de operatii cu durata de 180 zile non-stop (2880 ore suplimentare).

    RăspundețiȘtergere
  27. Ai iest pe plus fata de 164/2001 pentru ca sunt niste elemente in plus:
    -sporurile de la pct.g)- sunt in detaliu pe ultima pagina.
    -compensarea contributiei indiviiduale
    -majorarea cu 10% din Dec.2015
    -indexarea de 5% din 2016
    -indexarea de 5,25% din 2017
    Cred ca totusi ai pierdut procente din Pensia Suplimentara, daca ai peste 45 ani vechime..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aiurea! De ex., eu la pct. g), nu am nimic din ce spui. Am radiatii, spec. de clasa etc. Pe care le aveam si pe L. 164.

      Ștergere
  28. Daca e asa cum spuneti si fara pastrarea cuantumului avantajos,in intervalul 1 iulie-31 decembrie a.c. voi pierde prin actualizare o suma de bani pe care o voi recupera in primele 9 luni ale anului viitor.S-ar putea ca aceasta situatie sa fie comuna pentru mai multi camarazi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prin urmare, eliminarea art.40 din LSU nu a fost din curtoazie ci pur si simplu calculul rece le-a demonstrat ca cei mai multi dintre pensionarii militari vor trece pe plus de-abia in 2019...
      Am putea fi aproape toti pe crestere,sau cu diminuari mici doar cu modificarea art.40 din oug 57...

      Ștergere
    2. @ Liviu Po. Aia cu micile modificari ale art. 40 din OUG 57/2015, este singura sansa realista. Nu in sensul ca ne-am asptepta la majorari, dar macar sa scapam de diminuari prin actualizare.

      Mai mult ca sigur ca fiind vorba de aceleasi echipe de lucru ca si la Lsu, merg pe conceptia cf. careia ca suma relelor sa fie constanta. Sau mai exact, ca sumele in plata sa NU fie majorate, indiferent de artificiile legisltive. Asa ca sunt in stare sa modifice Art. 40 ridicand baza de initiere la 80% si ce mai era pe acolo asa cum vroiam noi, urmand ca la actualizare sa ne intoarca cu 180% si sa ramanem in plata tot cu ce avem acum.

      Astia asa le calculeaza, este demonstrat in trecut. Isi fac singuri de lucru luand dintr-o parte ca sa puna in alta, dar rezultatul final le iese mereu tot cel initial. Asa va fi si acum.

      Ștergere
  29. De pe blogul lui Mos Alecu ...
    Durere mare (si ... si mai ales) printre pensionarii militari !
    Jeluiri , plinsete si , mai ales , injuraturi ca_cum_ca "răii" vor sa le ia coniacul de la gura copiilor (sa le micsoreze soldele si , prin ricoset , sa le micsoreze pensiile) !
    Totul de la necitirea , sau citirea cu ochelari de cal , a legii salarizarii ... legea recent aprobata de Parlament ...
    *** Ca legea va fi sau nu va fi aplicata este alta problema ! Discutia trebuind a fi purtata pe continutul si efectele ei in cazul in care va fi aplicata ! Daca nu va fi aplicata ce rost mai are sa spui ca este proasta ??? Că tot ramine in aplicare "vechea" lege ! ******

    Daca ne descălțăm si citim legea cu picioarele in apa rece vom vedea ca (prin aplicarea ei) perspectivele nu sint asa de infricosatoare ...

    Ia sa vedem ...

    Prin "sporuri" eu vorbesc despre (si pe vechi , dar si pe nou) : sporuri , compensatii , adaosuri , prime , premii si indemnizatii (inclusiv cele pentru hrana si vacanta numai pentru cele noi) .

    Prin "elementele soldei' eu vorbesc despre :

    - pe vechi :
    ---- SF (solda de functie) , SG (solda de grad) , SM (solda de merit) , IC (indemnizatia de comanda) , Gr (gradatii) , ID (indemnizatia de dispozitiv)

    - pe nou :
    ---- SF (solda de functie) , SG (solda de grad) , Gr (gradatii) , SC (solda de comanda)

    Prin "proceduri de calcul" eu vorbesc despre modul in care "elementele soldei" se relationeaza intre ele rezultind solda lunara (acel total la care are dreptul militarul):

    - pe vechi
    ---- SM = 0,2xSF adica (20% din SF)
    ---- IC = 0,1...0,5xSF adica (10%-50% din SF)
    ---- Gr = 0,03...0,42x (SF+SG+SM+IC) adica (3%-42% din acea suma)
    ---- ID= 0,25x(SF+SG+SM+IC+Gr) adica (25% din suma tuturor elementelor anterioare)
    ---- "sporurile" (marea majoritate) se calculau ca diferite procente din SF
    ---- solda lunara = SF+SG+SM+IC+Gr+ID+"sporuri"

    - pe nou
    ---- SF(tab) din tabele este pentru gradatia 0 ... pentru calculele SC si a "sporurilor" se va folosi o SF "imbunatatita" cu gradatiile (SF(c))
    ---- Gr = 0,03...0,2298737x SF adica (3%-22,98737% din SF ... in noul sistem gradatiile se calculeaza ca "gradatie la gradatie")
    ---- SF(c) pentru calculul SC precum si a "sporurilor" = SF(tab)+ Gr
    ---- SC = SF(c) x 0...0,25 adica (0%-25% din SF(c))
    ---- "sporurile" se vor calcula ca diferite procente din SF(c)
    ---- solda lunara = SF(tab)+SG+Gr+SC+"sporuri"

    RăspundețiȘtergere
  30. Tot de la Mos Alecu

    Noua lege incearca timid , si reuseste partial , sa faca salarizarea militarilor "dependenta" numai de elemente definitorii pentru pozitia unui militar in ierarhie : functie (SF) , grad militar (SG) , vechime in sistem (Gr) , responsabilitati suplimentare (SC) ... eliminind elementele "parazitare" : SM si ID ... Deasemenea noua lege reduce (uneori) substantial "sporurile" ... factori subiectivi , denaturanti ai situatiei reale ...

    Da !
    S-a redus numarul de "elemente" !
    S-au redus si cotele procentuale in cadrul "procedurilor" de calcul !
    Dar baza de la care se porneste la calcularea soldei lunare este substantial marita si , cu aceste mai putine "elemente" , si cu_cote procentuale micsorate se obtin solde lunare mai mari ... In fond asta ar trebui sa ne intereseze !

    Cum se obtin aceste solde lunare mai mari ?

    Prin aplicarea prevederilor art.38 alin (3) lit a) ...

    - in 2017 soldele lunare (calculate pe vechi) ramin asa cum sint

    - in 2018 soldele lunare (calculate pe vechi) se majoreaza cu 25% ...
    ---- nu se majoreaza numai SF (pe vechi) sau numai SG (pe vechi)
    ---- nu se aplica "procedurile" noi folosind acele SF si SG (vechi) majorate

    - in 2018 , printr-un calcul "inapoi" , se stabileste care ar fi SF(tab) care , prin "procedurile" noi asigură acea solda lunara majorata fata de 2017
    ---- de aici incolo se va lucra numai cu SF(tab) care , cu "procedurile" noi de calcul vor asigura soldele lunare noi
    ------- intre acea SF(tab) din 2018 si SF(tab) din 2022 se stabilesc "sferturile" care vor fi adaugate anual la SF(tab) din 2018 pentru a stabili care va fi SF(tab) din anul respectiv ... SF(tab) care va "genera" permanent , cu "procedurile" noi , cresteri anuale de solde lunare ...

    Deci ... prin aplicarea prevederilor noii legi a salarizarii nu scad soldele lunare nici in 2017 , nici in 2018 si , cu atit mai putin , nici in anii urmatori ...

    ***Pentru cei mai "chitibusari" ... nici soldele nete nu scad . Prin plata de catre militari a inca 5,2% (CASS) , cumulata cu deducerea de 2.000 lei pentru impozitare si cu reducerea cotei de impozitare la 10% ... soldele nete nu scad (cel putin) !***

    RăspundețiȘtergere
  31. Tot de la Mos Alecu

    Venind la durerile noastre de pensionari militari ...

    Trebuie pornit de la ideea ca baza de calcul folosita pentru recalcularea pensiilor noastre este , de fapt , o solda lunara !
    Este solda lunara pe care , un militar in activitate , o are in prezent ...

    In 2017 neintimplindu-se nimic cu soldele celor in activitate ... nu se intimpla nimic nici cu baza noastra de calcul ! Deci nu este nevoie de actualizare pe art.60/l.223/2015 !

    In 2018 soldele celor in activitate se majoreaza cu 25% ! Deci si solda care este , pentru noi , baza de calcul trebuie sa se majoreze ...
    Numai ca exista niste "nuante" de interpretare a art.60/l.223/2015 in functie de art.38 alin (3) lit a)/legea salarizarii ... ca urmare actualizarea pe art.60/l.223/2015 ar putea sa fie "ocolita" ...
    Mai este posibil ca "ocolirea" actualizarii pensiilor sa se faca printr-o ordonanta a guvernului ...

    Cum s-ar face actualizarea pensiilor ?
    Simplu !
    Baza de calcul a pensiilor noastre fiind o solda lunara (pe vechi) , ar fi "transformata" (dupa o majorare cu 25%) intr-o solda lunara (pe nou) , folosind exact aceeasi cale (aratata in status-ul anterior) prin care soldele (pe vechi) se "transforma" (cu tot cu majorarea de 25% din 2018) in solde noi ...*** Baza de calcul (veche) a celor care (in cele 6 luni alese) nu au avut SM trebuie , in plus , marita cu suma care s-ar fi cuvenit ca SM...***
    In continuare (anii 2019-2022) bazele de calcul ar urma aceeasi cale de actualizare in strinsa legatura cu evolutia soldelor celor in activitate ...

    RăspundețiȘtergere
  32. Tot de la Mos Alecu

    In orice caz , pentru cei in activitate trebuie rezolvata , printr-un ordin de ministru , problema trecerii IC de 10%-50% la SC de 0%-25% ...
    Acest lucru nu va influenta cresterea soldei din 2018 : solda lunara cu IC de 50% va fi majorata cu 25% si se va transforma (cu acel nou cuantum) in solda lunara cu SC de 25% ...

    Pentru pensionari este necesara (in strinsa legatura cu acea problema de la cei in activitate) si trecerea IC de la 4%-12% la IC de 10%-50% , cu "recalcularea" (fara punere in plata) a unei noi baze de calcul . Dupa aceea este necesara trecerea IC de la 10%-50% (acum fiind la toti pensionarii) la SC de 0%-25% ... Deasemenea este necesara recalcularea bazelor de calcul (fara punerea in plata) si la cei care au avut ID si SM mai mici decit 25% respectiv 20% . Cu aceeasi precizare ca la cei in activitate : baza de calcul cu IC de 50% , ID de 25% si SM de 20% va fi majorata cu 25% si se va transforma (cu acel cuantum) in baza de calcul cu SC de 25% (fara ID si SM ... acestea nemaiexistind) ...

    La pensionari mai fiind necesara si o "modificare" a bazei de calcul datorita "trecerii" de la gradul militar din cele 6 luni (folosit la recalculare) la gradul militar din ultima luna (asa cum spune art.60/l.223/2015)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mos Alecu ala exprima doar speranta inecatului prin care sa nu ii fie redusa la actualizare, pensia in plata, cu minim 50-60%. Cam acesta fiind situatia lui de drept!

      Ștergere
    2. 😁🤗😴😴🤐👺
      Vrabia viseaza malai! Mi-e teama ca va ramane cu vise si nu i se...

      Ștergere
  33. Rle..Sporul de radiatii nu a fost calculat pe L164. Specialitate de clasa cred ca da.Trebuie sa mai fie si alceva.Am vazut o Decizie de pensie in care Suma de la pct.g) depasea Solda de F, Grad, Gradatii .
    La mine , de exemplu, am 3 sporuri care cumulate nu depasesc 10% iar la SM si IC sunt procentele avute, fara sa fie actualizate la nivelul anului 2009..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 3 sporuri care cumulate nu depasesc 10%?! Hmm! Ce sporuri au fost asa de mici, incat 3 insumate sa NU depaseasca 10%? Chiar nu imi pica fisa.

      Da, nu este o ilegalitate ca suma de la pct. g) sa depaseasca SF + Grad + Gradatii. Daca te uiti pe legile de salarizare cu multa atentie, exista cam vreo 20-30 sporuri diferite. Numai daca insumezi 2-3 mai consistente, depasesti precis SF + Grad + Gradatii. Radiatiile, clasa si alte sporuri din astea marunte, sunt doar incercari de sporuri, nu sporuri, pe langa altele. Sunt in L. 138, precum si in L. 284, sporuri care ajung si la 50-75% per bucata.

      Ștergere
  34. Daca as lucra acum la casa de pensii, indiferent de vechime, as pleca in lumea larga!!! Chiar nu realizeaza astia ce balamuc e in legislatia asta?...eu zic ca ne paste o schimbare de legislatie cat de curand!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu trebuie sa le plangem de mila, pana la urma calculeaza niste pensii si atat. Au juristii lor. Care au participat la ... evenimentul redactarii balamucului. Ca atare, angajatii obsinuiti sunt luminati la fix cum sa ne friga si nu fie ilegal. Ceata este doar pentru noi.

      Ștergere
    2. Programatorii modifica softuwre si ei introduc datele!

      Ștergere
    3. Ca o concluzie ne-au fript prin neacordarea sporului de fidelitate. Nu am înțeles de ce forurilor militare nu au acționat pentru diminuarea acum a diferențelor fata de polițiști si nu peste 3ani Este o mare tâmpenie ce s a întâmplat .

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Se observa ca nenea Coarna nu ne a susținut el si polițiștii lui neavând de câștigat dar pasivitatea organismelor militare este crasa si asta in condițiile alocărilor financiare cu care se bat toți in piept

      Ștergere
    6. Nu! Diferenta dintre SF din 2018-2022 s-a impartit in 4, rezultand sume diferite pt MAI, respectiv FP cu statut special si militari! In fiecare an se mareste SF cu valori diferite, in 2022 ajungand egale!

      Ștergere
  35. Aveti dreptate..sporuri in bataie de joc:
    - Radiatii:2,6%; 10,6%; 7,44%; 3,55%;9,3% si 0%..!!
    -conditii periculoase: patru luni de zero;2,01%;9,65%..!!
    -spor conditii grele: 0%; 2,01%; 1,12%;0,53%; 1,67% si 1,4%..!!
    Sunt trei Sporuri si aprox.10% lunar.
    Am avut rabdare si le-am copiat din decizia de recalculare..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai putea sa iti iei cadristul si pe ala de la financiar de ceafa, sa lei dai niste castane si sa le ceri sa iti puna in cont, diferenta! Acolo a fost strand, precis!

      Ștergere
  36. De unde sporuri pentru armata daca
    -sporul de parasuta il iau profesorii, in special cei universitari, unde toate parasutele-eleve sunt pe "instrumentul" lor
    -sporul de solicitare neuropsihica nu-l ia pilotul de pe F-16 ci domnisoara profesoara de desen cand se 'screme" sa deseneze "din trei pe a' mai lunga"
    -sporul de conditii grele il vor lua medicii si cei din administratie , sporul de buzunar greu(mita)...

    RăspundețiȘtergere
  37. Domnilor, vad ca opinia generala care se desprinde din postari este aceea ca, o eventuala actualizare a pensiilor generate de marirea SF ar presupune si aplicarea noilor elemente ale soldei din LSU.
    Se scapa insa din vedere esentialul: in acest moment nu exista nici un temei juridic pentru ca noile elemente de ale soldei stabilite prin LSU sa fie aplicate la actualizarea pensiilor, deocamdata, singura legatura intre LSU si L 223 fiind solda de functie sau solda de grad.
    Pentru ca noile elemente ale soldei lunare sa fie aplicabile la actualizarea pensiilor trebuie modificata L 223, atat in ceea ce priveste prevederile art 28, 109, 110, cat si ale art 60.
    Sa vedem de ce?
    - Art 28 stabileste baza de calcul ca fiind media veniturilor a 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii dreptului l pensie;
    - Art 109 si 110 spun ca pensile se recalculeaza in raport cu vechimea din ultima decizie si baza de calcul stabilita conf. art 28, actualizata potrivit prevederilor legii salarizarii in vigoare la data intrarii in vigoare a legii, aceasta fiind L 138/1999;
    Concluzii: - recalcularea s-a facut si se face conf. veniturilor din cele 6 luni alese, realizate in baza L 138, conform incadrarii, adica: Solda lunara (SF+SG+IC(cine a avut) +SM(cine a avut) +Gradatii+ID) + sporurile(pct g);
    - mai mult, procentele unor elemente (IC, SM, ID) si sporurile sunt cele efectiv avute in cele 6 luni alese, si vor ramane asa definitive, singurele variabile fiind coeficientii SF si VRS.

    - Art 60 spune ca actualizarea pensiilor se face ori de cate ori se majoreaza solda de grad sau solda de funtie, potrivit gradului avut si a mediei soldelor de functie indeplinite in cele 6 luni alese;

    Concluzii: - actualizarea se face doar prin cresterea cuantumului pensiei cu diferenta dintre media din cele 6 luni a SF majorate si media SF rezultate las recalculare;
    - celelalte elemente care au condus la stabilirea bazei de calcul (IC, ID, Gradatii, ID, sporuri), raman neschimbate, ele neavand nicio legatura cu actualizarea, asa cum considera unii.
    Concluzia concluziilor: Singura legatura intre LSU si L 223 este cresterea SF sau SG, sau si una si alta; este posibil insa sa se creeze discrepante intre cei iesiti la pensie sub incidenta L138 si cei care vor iesi dupa adoptarea LSU, dar, pe langa atatea, ce mai conteaza altele? Poate de aceea se vehiculeaza adoptarea unei noi legi a pensiilor.
    Nota: acesta este un punct de vedere personal; oricine poate veni cu alte argument.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teoretic suna bine. Cf. abordarii, i-am pacalit de i-am rupt. Ar fi prima data! Avand o data SM ca procentaj din SF, dar SF fiind majorata in prealabil ca si cuantum cu valoarea SM? Suntem tari, ce sa mai!

      In alta ordine de idei, interventia e binevenita, mai bine ne corectam reciproc, decat sa nu conunicam deloc!

      Ștergere
    2. Corecta abordarea, cu o singura completare. Trebuie modificat si M25 la Anexa nr.2. In situatia folosirii noilor elemente salariale din LSU, este clar ca nu putem vorbi doar de "actualizare", ci si de "recalculare". In aceasta situatie, intervine si mentinerea cuantumului avantajos.

      Ștergere
  38. Daca, totusi, decicentii se vor opune aplicarii prevederilor art.60 din LSU incepand cu 01.01.2018, ar trebui sa se aplice prevederile art.59 din LSU, indexare ce va cuprinde si rata inflatiei, deci o cifra procentuala posibil mai mare ca cea stabilita pentru 01.012017.

    RăspundețiȘtergere
  39. Art.59 si 60 care se refera la indexarea si actualizarea pensiilor sunt din legea 223/2015(legea pensiilor militare) nu din lsu !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai asta spunea mai sus si Firenan; cand intra o noua lege a pensiilor se face recalculare, iar in cadrul aceleiasi legi se fac actualizari! Indexarea pensiilor, conform legii pensiilor se executa si nu trebuie sa le amestecam cu prevederi din cadrul LSU decat in ceea ce priveste SF/SG si etapele de actualizare!

      Ștergere
    2. Asadar, cititi cu atentie anexa 2 din ordinul comun si o sa vedeti fatul ca : 1.actualizarea pensiilor militare o face casa de pensii ; 2.de regula din oficiu ( pot fi si situatii cand o cere pensionarul ) ; 3. nu se emit noi decizii ca urmare a actualizarii ; 4.actualizarea implica utilizarea intregii proceduri de recalculare ; 5. actualizarea presupune respectarea " prevederilor legale in vigoare la data prevazuta de lege la data actualizarii pensiilor ". Cine intelege aceasta ultima exprimare ?!

      Ștergere
    3. ....Data prevazuta de lege...., Adica L223!9

      Ștergere
  40. Nu cred ! Mai degraba Legea care Majoreaza Solda de Functie si/sau Grad la data intrarii acesteia in vigoare !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu detin adevarul absolut, dar la data elaborarii si aprobarii L223 cine stia de LSU?

      Ștergere
  41. Mig 21LanceR prabusit in zona Mk. Pilotul a catapultat!

    RăspundețiȘtergere
  42. Dle Mares, Actualizarea pensiilor are loc atunci cand se majoreaza SF sau SG pentru activi prin legi, ordonante de urgenta, etc; aceste majorari pot sa fie in fiecare an..dar Lg.223 este in vigoare !

    RăspundețiȘtergere
  43. Doamne ajuta ca a scapat.
    Dar ce poate sa stie un iepuras despre ce simte un ,, tevar,, cand zboara un avion atat de vechi. Si acum ma gandesc din nou cine si cum a blestemata armata romana sa nu aiba tehnica noua , moderna si capi cu sange in instalatie.
    Armata trebuie sa functioneze exact ca justitia. Adica singura sa spuna ce are nevoie, sa isi ia si sa nu permita unui neica nimeni sa ii dicteze. Politicul de la varf sa fie pur reprezentativ.
    Acum avem din nou avioane second hand. Pe cand vor incepe si astea prabusirile? Ati vazut adidasi reconditionati vanduti de firme de prestigiu?
    Aseara la B1 era o discutie despre dotarea armatei si in context cineva spunea ,, cele cinci batalioane de tancuri...,,. Poate cineva sa imi spuna daca avem DOAR 5 B.Tc.?
    Si se mai spunea ca marile orase si noi obiective economice nu dispun de aparare antiaeriana... Sa ma p...s pe mine de ras. Dar cine mama dracului a distrus aviatia si apararea AA a teritoriului? ,,Bunica lu boureanu,,?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact numai 5 BTc, intrucat sunt si BgI (deci fara Tc)
      Av s-a restructurat prin insasi sefii ei, adica prin propria lor conceptie, cauzata si de lipsa resursei financiare!

      Ștergere
  44. Foarte multi, care isi dau cu parerea aci, fac o mare eroare de fond:
    Considera ca daca drepturile salariale la activi cresc, mintenas le cresc si pensiile lor.
    Total gresit. Salarizarea activilor este doar corelata cu asigurarea fortei de munca pt SNAp ordine publica si securitate nationala. Pensia militara este cu toate altceva, este o recunoastere si o recompensa pt sacrificiul militarului si a familiei acestuia pe timpul carierei si este legata de data parasirii sistemului activ si nivelul atins in ierarhia militara.
    Acest lucru nu inseamna ca daca cresc drepturile activilor creste si sacrificiul pensionarului si familiei acestuia, cand a fost activ. In schimb se va respecta nivelul atins in ierarhia militara. Punc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce filosofie, dom'le! Pensia militara "este o recunoastere si o recompensa pt sacrificiul militarului si a familiei acestuia pe timpul carierei".

      Suna frumos, dar este barbologie. Pensia militara este in instrument pt. care se asigura rezerva necesara de militari profesionisti, in caz de razboi. Restul e gargara!

      Ștergere
  45. Recunostiinta fata de sacrificiul depus, are o valoare absoluta, cand parasesti sistemul activ, care se dilueaza pe masura ce trec anii, in calitate de pensionar militar. Cand vechimea efectiva ca militar este mai mica ca anii de pensie, recunostinta sacrificiilor este zero, mai ramane intr-o mica masura, nivelul atins in cariera, pt ca gradul functiei indeplinite, este o recunoastere in plan social a nivelului atins in ierarhia militara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alo, desteptarea! Pensia militara nu este nicio recunostinta fata de nimic. Este doar este un instrument pt. care se asigura rezerva necesara de militari profesionisti, in caz de razboi. Restul e gargara!

      Ștergere
    2. E un calvar, care din 2010 ne tot mananca zilele! Mai aveti loc, donilor rezervisti, prin dulapuri si sertare pe unde sa mai puneti decizii de pensionare? Cand tata a iesit la pensie in anii '70 la 62 de ani, cu decizia aia a murit la 80 ani! Sper sa-mi fac un sicriu din atatea decizii de pensii de cand le tot primesc fara contenire, fara continut si fara avantaje! Lua-v-ar toti dracii de politicieni nenorociti!

      Ștergere
    3. A murit recunostinta! Acum sunt gradele si functiile cu caciula, obtinute de izmanarii izmeniti in tradari si invarteli coioase pe linie politica!

      Ștergere
  46. Ofuscat, CSM doreste egalitate intre dulai nu si cu cateii! Asta da, dreptate si ekitate...ca atunci cand basoiu a taiat din veniturile bugetarilor ca sa-i dea Nuticai 4 mld € pt .... nimic in urma!

    https://www.dcnews.ro/mobile/csm-ii-cere-lui-iohannis-sa-retrimita-legea-salarizarii-in-parlament_545849.html

    RăspundețiȘtergere
  47. @ tehnocrat
    Sefu, las-o un pic mai moale cu sacrificiul ca ma intreaba prietenii de ce scriu pe aici. Si daca nu are familie nu ii recunoaste sacrificiul? Omule orice armata din lume are cadre militare in rezerva care in caz de ,, boom,, este reactivata si trimisa sa faca ,, poc,,. Punct. Acum la modul cum este pregatita civilia pentru razbel , se pare ca singurii care pot sa faca poc in afara de activi suntem cam noi. Ei de asta tara asta plateste pensii militare . Cand ajungi in retragere , ei abia atunci, poti spune ca statul iti recunoaste niste chestii. Eu la mintea mea asi aduce fiecare rezervist , in fiecare an cel putin o luna la pregatire . Fata de pensia lui in acea luna cheltuiala cu mobilizarea ar fi infima. Dar am avea ceva tata. In schimb cum am putea sa ii numim pe cei care au bani pentru orice altceva numai pentru apararea tarii nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  48. Dl R-26500
    Spunem acelasi lucru, dar cu alte cuvinte.
    Pensionarii militari cu obligatii militare la aceleasi functii indeplinite in lunile alese pt baza de calcul, vor avea o pensie mai mare decat pensionarii militari in retragere, fara obligatii militare, pe aceleasi functii echivalente, alese pt baza de calcul.

    RăspundețiȘtergere
  49. https://www.youtube.com/watch?v=_jfNKcfMyQw

    RăspundețiȘtergere
  50. https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=F_zvhQDUCN8&app=desktop

    RăspundețiȘtergere
  51. Buna seara!
    "Luni, 12 iunie, a avut loc şedinţa comună a comisiilor pentru muncă şi buget ale Camerei Deputaţilor în cadrul căreia a fost dezbătut proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare.
    În urma dezbaterilor au fost adoptate o serie de amendamente:
    [...]
    majorarea cu 15% a cuantumului brut al salariilor de bază/solde de funcţie al următoarelor categorii de personal:
    [...]
    cadrele militare în activitate, precum şi soldaţii şi gradaţii voluntari, inclusiv personalul civil din Ministerul Apărării Naţionale şi instituţiile aflate în subordinea sa, cu excepţia celor care au beneficiat de majorări potrivit Legii nr.250/2016

    sursa informatiei:http://www.stiripesurse.ro/noi-mariri-pentru-bugetari-ce-categorii-beneficiaza-de-noile-mariri-semnate-i-de-liviu-dragnea_1201861.html

    RăspundețiȘtergere
  52. DLE R ,
    SE pare ca se dezleagă ,, misterul, , cu ....fluturașii .
    Dna Olguta Vasilesc u a afirmat ca este ,, aproape,, aprobat un ,, document ,, prin care se măresc salariile în mai multe domenii, printre care și in ARMATA .

    RăspundețiȘtergere
  53. De la sfarsitul lunii iulie, inceputul lunii august 2017, dupa rectificarea bugetara, la activi se vor da si vouchere de vacanta=1450 lei si va fi impartit in valori nominale in multiplu de 10 lei pana la 100 lei. Ase o zis vineri 9 iunie 2017 la AGERPRES, ministrul turismului Mircea Dobre
    Nu va fi vorba de un singur tichet in valoare de 1450 lei pt ca salariatul poate nu doreste sa cheltuie intreaga suma o singura data.
    In 2017 voucherele de vacanta se vor da sub forma tichetelor valorice tiparite sau in format electronic, in functie de cum doreste ordonatorul principal de credite.
    Sunt si contraventii privind utilizarea voucherelor de vacanta, acestea se refera la unitatile afiliate la voucherele de vacanta, angajati si angajatori si sunt in puncte de amenda. Un punct de amenda=1450 (un salariu mediu brut pe economie)
    Ex se sanctioneaza cu 7-14 puncte de amenda urmatoarele situatii: ...comercializarea voucherelor de vacanta de catre angajati...

    RăspundețiȘtergere
  54. Da. In consecinta, se vor actualiza si pensiile militare, se vor mari cu 15%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vise, taica, vise...Doamne, ajuta sa fie asa, chiar m-as bucura macar pentru norocul altora, dar numai sa fie asa! Cat despre mine, eu sunt negru si n-am drepturi!

      Ștergere

Acest blog nu este destinat pentru rating, ci sustinerii drepturilor militarilor de cariera, activi si in rezerva. Fiind vorba de o categorie profesionala ignorata si persecutata atat legislativ, cat si politic - in mod continuu incepand cu anul 2011, comentariile indecente nu isi au rostul! Rugam a nu lua in seama comentariile unor useri precum Cezar sau Adrian (Bontas), intrucat au probleme grave la mansarda!